SmartNews

головні новини Червонограда, Сокаля та регіону
Впав літак? Ні! Випробувальний політ МІГ-29. Жителів району сьогодні налякав сильний звук, схожий на вибух

28-го липня, близько 14:30, мешканці Сокальського району почули сильний звук. За словами місцевих, гримнуло так, що затрусились вікна та двері. Рятувальники зазначають, що це реактивний літак подолав звуковий бар’єр. Порушень не було, адже літак на час розгону до надшвидкості перебував на відстані 100-200 кілометрів від населених пунктів та на висоті близько 5-7 кілометрів.

Заспокоїв жителів Львівщини, Сокальського району і Червонограда в тому числі, депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич.

” 28.07.2020 о 14:38 район Кульпарківська- В.Великого – сильний вибух. Інформація надходить з різних джерел. За межами міста також чули звук вибуху.
Минулий разу подібний звук чули при переході літака на звукову швидкість.Тому наразі уточняємо що сталося.

На 14:49 є підтверджена інформація, що відбувся випробувальний політ МІГ-29″ – написав депутат в себе на сторінці у facebook.

Додамо, літак, що рухається з надзвуковою швидкістю, створює в навколишньому повітрі ударні хвилі, стрибки повітряного тиску. Спрощено ці хвилі можна уявити собі у вигляді супроводжуючого політ літака конуса, з вершиною прив’язаною до носової частини фюзеляжу. Коли межа цього уявного конуса, що позначає фронт основної звукової хвилі, досягає вуха людини, то різкий стрибок тиску сприймається на слух як “хлопок”. Звуковий удар, як прив’язаний, супроводжує весь політ літака, за умови що літак рухається досить швидко, нехай і з постійною швидкістю.

А «звуковим бар’єром» в аеродинаміці називають різкий стрибок повітряного опору, що виникає при досягненні літаком деякої прикордонної швидкості, близької до швидкості звуку. При досягненні цієї швидкості характер обтікання літака повітряним потоком міняється кардинальним чином, що свого часу сильно ускладнювало досягнення надзвукових швидкостей. Звичайний, дозвуковой літак не здатний стійко летіти швидше звуку, як би його не розганяли, – він просто втратить управління і розвалиться.

Для подолання звукового бар’єру вченим довелося розробити крило зі спеціальним аеродинамічним профілем і придумати інші хитрощі. Цікаво, що пілот сучасного надзвукового літака добре відчуває «подолання» своїм літальним апаратом звукового бар’єру: при переході на надзвукове обтікання відчувається «аеродинамічний удар» і характерні «стрибки» в керуванні.

Написати коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов’язкові поля позначені *.