SmartNews

головні новини Червонограда, Сокаля та регіону
Які автомобілі не зможуть пройти техогляд у 2022 році

До вересня 2022 року року проходження технічного огляду в Україні стане обов’язковим для всіх. Якою буде процедура та які автівки мають найбільший ризик його не пройти. За статистикою, 10-15% дорожньо-транспортних пригод трапляються через технічні несправності автомобілів. Зважаючи на те, що в Україні щороку в ДТП травмуються понад 30 тис людей і близько 3,5 тис гинуть, частка постраждалих через поганий стан автівок досить суттєва. Чи покращить сумну статистику обов’язковий техогляд усіх автомобілів?

Регулярний техогляд легкових автомобілів є у всіх країнах ЄС. Там його проводять приватні сервісні станції, які контролює держава.

В Україні обов’язковий техогляд для всіх автомобілів скасували у 2011 році. Насамперед – через корупційну складову, адже в тих умовах наявність талона не завжди означала, що автомобіль справний.

Зараз обов’язкове проходження техогляду передбачене лише для комерційних транспортних засобів: автобусів, вантажівок, ліцензованих таксі. Процедуру техогляду з 2012 року проводять приватні компанії, які мають дозвіл від Мінінфраструктури та внесені до реєстру МВС.

Однак до вересня 2022 року проходження техогляду в Україні має стати обов’язковим для всіх.

Обов’язковий техогляд в Україні

Згідно з проектом, ТО буде проводитися з такою періодичністю: легкові авто (до 3,5 тонн) – раз на два роки (якщо нова машина – перша перевірка тільки через чотири роки), автомобілі таксі – раз на рік, автобуси – раз на півроку, вантажівки – раз на рік, мототехніка – раз на два роки. Хто буде проводити ТО? А ось тут – питання. Очікується, що це справа віддадуть приватним сертифікованим СТО, щоб уникнути корупції, але не виключено, що за перевірку візьметься і поліція. Для цього у неї є, до речі, пересувні лабораторії технічного контролю, які з’явилися в цьому році.

999e6610d94aedd35e8944b291f7e804.jpg

В середньому для легковиків перевірка авто буде займати близько 40 хвилин, для автобусів і вантажівок – годину. Якщо ж ТО здійснюватимуть і мобільні комплекси, вони будуть виконувати процедуру за 20 хвилин. Поки, до речі, пересувні лабораторії перевіряють тільки комерційний транспорт і транспорт, який здійснює перевезення людей. Для таких ТЗ, до речі, ТО і не скасовували.

Скільки буде коштувати техогляд? Як очікується, в межах 1000-1500 грн в залежності від СТО. Для проходження перевірки потрібно буде мати документ, що засвідчує особу, та техпаспорт.

Які автомобілі не зможуть пройти техогляд

Отже, найважливіший посил – під «заборону» потраплять ті автомобілі, які не пройдуть перевірку роботи окремих систем і компонентів на безпеку і вплив на навколишнє середовище.

Що ж саме буде перевірятися? Швидше за все:

  • система рульового управління (стан з’єднань, ступінь зносу, наявність люфтів);
  • гальма (ефективність і рівномірність дії);
  • підвіска (наявність люфту в металевих і гумових елементах);
  • шини (підбір навантаження, відповідність типу ТС, глибина протектора, знос);
  • освітлення (справність, механічні пошкодження);
  • скла, кузов (стан порогів і т.д.);
  • ремені безпеки;
  • допооснащеніе (знак аварійної зупинки, вогнегасник);
  • вихлопна система (технічний стан, завмер рівня шуму, викид шкідливих речовин).

Тобто, не пройдуть ТО ті автомобілі, у яких будуть проблеми з вищевказаним вузлів (тут хочемо з акцентувати момент на вихлопі – автомобілі, у яких вирізаний каталізатор (а таких в Україні багато) не зможуть пройти техогляд!). Втім, характер несправностей може бути різний, а тому, рішення про допуск автомобіля на дороги буде прийматися, очевидно, виходячи приналежності ТЗ до рівня несправності.

Всього таких рівнів, ймовірно, буде три:

  • незначна несправність, тобто не роблять значного впливу на безпеку або навколишнє середовище;
  • значна несправність, тобто та, що може вплинути на безпеку дорожнього руху та навколишнє середовище;
  • небезпечна несправність.

Тобто, пройти ТО не зможуть ті авто, у яких був виявлений серйозний дефект (третього рівня) хоча б одного з вищевказаних компонентів. При першому рівні водієві дозволять продовжити рух відразу, при другому – теж дозволять, але за умови, що власник усунути поломку і повернеться через деякий час для повторного ТО (в Польщі це 14 днів).

Повернення техогляду – це палиця з двома кінцями. З одного боку, ця процедура ускладнить життя автомобілістам (час, гроші, нерви), а з іншого – може навіть допомогти зберегти цю саму життя. Адже головна мета ТО – безпека як самого автомобіліста, так і оточуючих.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.