SmartNews

головні новини Червонограда, Сокаля та регіону
Сімейний лікар – це людина, а не цілодобовий сервіс

Медична реформа запустила процес змін і сьогодні в центрі системи охорони здоров’я перебуває пацієнт. Але не можна реалізовувати власні права, нехтуючи правами інших. Деякі пацієнти телефонують своєму сімейному лікарю, терапевту або педіатру на мобільний у вочевидь неробочі години. Але на відміну від невідкладної допомоги, послуги, які надають лікарі та лікарки первинної ланки, не відносяться до екстрених. На цьому наголошує Національна служба здоров’я України.

Нагадуємо, що ваш лікар або лікарка:
💙 є людиною, а не цілодобовим сервісом;
💙 має визначені робочі години та вихідні;
💙 має право обирати спосіб зв’язку з пацієнтом та вирішувати, коли відповідати на дзвінки та повідомлення;
💙 може призначити час і дату прийому пацієнту;
💙 має право вирішувати, чи є реальна потреба у виклику додому чи можна проконсультувати дистанційно.

Звичайно, під час боротьби з коронавірусною інфекцією значно зросла роль та потреба українців в сімейному лікареві. Адже при симптомах COVID-19 потрібно телефонувати до свого лікаря, щоб він оцінив стан пацієнта, викликав мобільну бригаду для проведення тестування. Під час домашнього лікування з підтвердженим COVID також необхідно тримати зв’язок з сімейним лікарем, щоб контролювати самопочуття. При цьому, нікуди не поділись хронічні хвороби та потреба в отриманні електронного рецепту на “Доступні ліки” чи електронного направлення на певні обстеження чи консультації до вузьких спеціалістів. Нікуди не поділась потреба у вакцинації, раптові захворювання, які потребують допомоги сімейного лікаря. На сьогодні своїх лікарів обрали 30 млн 610 тисяч українців. В середньому на одного сімейного лікаря, терапевта, педіатра припадає 1300 пацієнтів. Гроші йдуть за кожним пацієнтом до закладу, в якому пацієнт обрав собі лікаря. Але це не означає, що лікар працює зі своїми пацієнтами в режимі нонстоп.

Потрібно, щоб за пацієнтами також йшли до закладів первинки й турбота про свого лікаря.

Національна служба здоров’я України пропонує кілька порад, які допоможуть побудувати довготривалі комунікації з вашим лікарем на засадах взаємоповаги:

1⃣ Якщо лікар надав свій номер мобільного, поцікавтесь, в які години зручно дзвонити або писати та з якими питаннями.
2⃣ Перед тим як дзвонити лікареві, подивіться на годинник. В ідеалі час дзвінків має збігатися з часом роботи вашої амбулаторії.
3⃣ Заздалегідь продумайте всі питання перш, ніж набирати номер лікаря. Адже нерідкі випадки, коли пацієнт згадує про найважливіше після завершення розмови і передзвонює знову.
4⃣ Починайте розмову або текстове повідомлення з нагадування, хто ви. Адже лікар не здатен пам’ятати всіх пацієнтів, та відразу переходьте до суті питання.
5⃣ Не відправляйте аудіо, відео-повідомлень, якщо ви не узгодили такий формат заздалегідь.
6⃣ Невідкладна ситуація потребує невідкладної допомоги, а це або дзвінок на 103, або самостійне відвідування лікарні, яка надає медичну допомогу цілодобово. Вас приймуть без електронного направлення у разі, якщо випадок не може чекати.
7⃣ У вихідні, святкові та нерабочі дні у вашій амбулаторії працює черговий кабінет та реєстратура. Завжди можна звернутись туди перш, ніж турбувати свого лікаря дзвінком у його вихідний.
8⃣ Не плутайте сімейного лікаря з психологом. Поважайте право вашого лікаря на відпочинок і не турбуйте його з метою “поговорити”.

Сьогодні всі бачать, наскільки важливими є сімейні лікарі та лікарки в житті кожної родини. Тож потурбуйтесь трохи про тих, хто має турбуватись про вас!


Написати коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов’язкові поля позначені *.