SmartNews

головні новини Червонограда, Сокаля та регіону
А ваше авто готове до зими?

«Зима близько» – цим гаслом із надзвичайно популярного серіалу, можна охарактеризувати те, про що ми хочемо вам розповісти у цій статті. Мінусові температури, обледеніння, реагенти на дорозі, які роз’їдають кузов, це не черговий епізод, а реальність українських зим та суворе випробування для автомобілів, навіть тих, що пристосовані до непростих умов. Тому підготовку до зимового періоду варто сприймати достатньо серйозно.

Точно так само, як нам потрібно надягати тепле пальто, шапку та рукавички, щоб не замерзнути в холодну погоду, нашим автомобілям теж потрібно приділяти увагу, щоб вони нормально працювали взимку. У цій статті ми розглянемо 10 кращих порад по підготовці автомобіля та безпеки при водінні в складних зимових умовах. Що потрібно взяти з собою в дорогу? Що потрібно перевірити перед виїздом? Наскільки важливий взимку рівень палива та масла? Як подбати про шини? Якщо Ви хочете знайти відповіді на ці та інші питання, прочитайте статтю до кінця.

Порада № 1: Зимова гума – обов’язкова умова зими

Слизькі дороги взимку часто стають причиною серйозних ДПТ, тому дуже важливо переконатися, що Ваші шини підходять для такої погоди. Щоб заздалегідь підготувати машину до зими, варто в перш\у чергу подбати про придбання зимової гуми. Їздити на літній гумі по зимових обмерзлих дорогах не лише нерозважливо, але і просто небезпечно. Якщо ви переміщаєтеся на автомобілі тільки по місту, досить буде поставити звичайну зимову гуму. А ось якщо ви використовуєте автомобіль, здебільшого, для виїздів за місто – краще придбати шиповані шини.

Але, якщо Ви, з якихось причин, плануєте залишити літню гуму, обов’язково перевірте тиск в кожній шині. Спущена шина закриває протектор, що значно знижує зчеплення, підвищуючи тим самим ймовірність заносу на слизькій дорозі. Рекомендований тиск повинен бути вказаний у посібнику з експлуатації.

Порада № 2: Перевірте акумулятор.

Ще одна «проблемна зона» будь-якого автомобіля в зимовий час – акумулятор. На сильному морозі нерідко можуть виникати проблеми з пуском двигуна, тому необхідно завчасно подбати про справність батареї.

Термін служби автомобільного акумулятора становить від 3 до 5 років, тому слід стежити за його віком. Якщо прийшов час заміни, то краще це робити восени, коли в продаж надходять «свіжі» акумулятори. В умовах суворої зими краще експлуатувати якісні, фірмові акумулятори.

Якщо ж Ви вирішили заощадити та не змінили акумулятор – запасіться, хоча б проводами «для прикурювання», так як на морозі зношена батарея може просто відмовитися працювати.

Якщо термін служби Вашого акумулятора ще не минув, перевірте його та переконайтеся, що все в порядку. Перевірте дроти та клеми на знос і корозію. Якщо на клемах видно білий наліт, то це корозія в результаті впливу акумуляторної кислоти. З цим можна собі допомогти за допомогою води, кухонної соди, та зубної щітки.

Також доцільно «дозарядити» акумулятор і перевірити щільність електроліту. Якщо показник щільності опустився нижче позначки в 1,27-значить, настав час подумати про те, щоб замінити акумулятор.

Більшість акумуляторів мають кришку, знявши яку можна перевірити рівень рідини. Переконайтеся, що рівень достатній. Якщо її мало, то долийте дистильовану воду, але не перелийте через край.

Порада № 3: Перевірте масло та його в’язкість

Напередодні морозів також необхідно замінити масло та масляний фільтр. Масло змащує металеві деталі двигуна, захищаючи його від поломок. В’язкість – або густота масла, значним чином впливає на роботу двигуна. Якщо масло занадто густе, то воно повільно тече по деталях, що може викликати перегрів двигуна.

Взимку при низьких температурах масло густіє, але ви легко можете впоратися з цією проблемою, заливши масло з більш низькою в’язкістю (масло зі зниженим індексом в’язкості), яке дуже добре підходить для зими.

Порада № 4: Підтримуйте достатню кількість антифризу

Охолоджуючу рідину в процесі підготовки до зими потрібно замінити антифризом. Антифриз захищає двигун автомобіля як від замерзання в холодну погоду, так і від перегріву в жарку, а також і від корозії.

Важливо підтримувати в радіаторі рівну кількість води і антифризу, тому що співвідношення 50: 50 вважається оптимальним і запобігає замерзанню рідин при температурі майже до -40 градусів за Цельсієм. На щастя, нам Вам не доведеться стояти перед машиною з мірною склянкою, ви завжди можете купити вже готову суміш антифризу і води на будь-якій заправці.

Якщо долити недостатню кількість антифризу, то охолоджуюча рідина може замерзнути, а двигун перегрітися. В цьому випадку доведеться поміняти одну-дві прокладки, що, з урахуванням проведення робіт, може коштувати недешево.

Порада № 5: Заправляйте повний бак і підтримуйте достатній рівень пального

Навіть водії снігоходів знають, що взимку краще мати повний бак. З огляду на, що низький рівень пального шкодить автомобілю в будь-який час року, тому що ви ризикуєте застрягти де-небудь без палива, їздити з порожнім баком взимку особливо небезпечно.

Холодна температура з постійними перепадами, може привести до утворення конденсату на стінках напівпорожнього бака, і незабаром в паливо потрапить вода. Вода важча бензину чи дизеля, тому вона опуститься на дно, що дуже погано – якщо вода потрапить в паливопровід, вона замерзне, перекриє шлях палива у двигун, що, очевидно, зіпсує всі Ваші плани. Ремонт такої несправності виллється Вам в копієчку. Тому, незважаючи на високі ціни на пальне, постійно повний бак дозволить вберегти як автомобіль, так і гроші.

Порада № 6: Перевірте обігрівач

Взимку часто запотіває лобове скло, це відбувається в результаті того, що волога, яка знаходиться в салоні, конденсується на холодному склі, що, в свою чергу, призводить до зниження видимості. Пари води, що містяться в повітрі, які надходить з відкритого вікна чи навіть з нашого дихання, викликають саме таке запотівання скла. Справний обігрівач вирішує цю проблему за декілька хвилин. Якщо Ви впевнені, що обігрів працює нормально, але скло продовжує запотівати, то варто перевірити, чи не просочується повітря через двері або вікна, підвищуючи тим самим рівень вологості.

Також для комфортного водіння потрібно підтримувати тепло, оскільки, якщо ви тремтите, то вам важко рулити та зосередитися на дорозі. Якщо «пічка» не працює, то, можливо, несправна нагрівальна спіраль. Незважаючи на те, що заміна спіралі коштує недешево, але воно того вартує, особливо якщо Ви не хочете за кермом перетворитися у «бурульку».

Порада № 7: Замініть щітки склоочисника та рідину склоомивача

Погана видимість в холодну погоду може бути дуже небезпечною, тому потрібно переконатися, що Ваші двірники справні. Уявіть, що Ви їдете вночі по дорозі, як раптом починається дощ зі снігом, рясно поливаючи лобове скло водою. Ви включаєте двірники, щоб поліпшити видимість, але вони не допомагають, лише безрезультатно возять гумовим скребком по склу.

Скребки щіток склоочисника зроблені з гуми, і з часом вони можуть потріскатися та зноситися. Рекомендується міняти щітки склоочисників кожні 6-12 місяців.

Також потрібно стежити за рівнем рідини склоомивача, тому що вона допомагає позбутися від снігу та льоду на лобовому склі. Причому – обов’язково його слід замінити на зимовий. Купити такий склоомивач, можна на кожній заправці.

Порада № 8: Перевірте ремені та патрубки

Ремені і патрубки під капотом автомобіля зазвичай перевіряються під час регулювання (зазвичай кожні 50 000 км). Якщо Ви не збираєтеся проводити регулювання цієї зими, не зашкодить заїхати до механіка, щоб він перевірив стан всіх з’єднань. Низькі температури можуть послабити ремені та патрубки, і якщо щось вийде з ладу під час руху, то доведеться чекати евакуатора, щоб продовжити рух.

Порада № 9: Замініть гальмівні колодки

Гальмівні колодки, навіть не дуже зношені, перед зимою необхідно замінити – як показує практика, основною причиною заносу є різниця гальмівних моментів коліс. Гальмівну рідину також варто поміняти – робити цю процедуру потрібно не рідше, ніж раз на два роки. Краще купувати гальмівну рідину найвищої якості – економити на ній не варто.

Порада № 10: Завжди тримайте аварійний набір в автомобілі

При аварії в зимовий період Ви можете надовго застрягти на узбіччі. Тому, щоб уникнути подібної ситуації, потрібно вміти правильно підготувати автомобіль до зими. Найпростіше, що Ви можете зробити – це завжди возити зі собою собі декілька інструментів та засобів першої допомоги, для того, щоб завжди бути готовим до будь-якої ситуації.

Очевидно, що Вам потрібно взяти запасне колесо та інструменти для заміни пробитого, також рекомендуємо покласти в багажник ще дещо. Вам може стати в нагоді моторне масло, рідина склоомивача та охолоджуюча рідина. Також обов’язково потрібно взяти скребок, тому що ви явно не захочите відправитися в дорогу, якщо лобове скло буде повністю покрито льодом і снігом.

Якщо ви застрягли, то вам знадобиться ліхтар або фальшфейер, особливо в темний час доби або при поганій видимості. Навіть, якщо на Вас надіто тепле пальто, запасні рукавички, черевики або навіть покривало допоможуть зігрітися.

Деякі автомобілісти беруть з собою сіль. Якщо автомобіль застрягне, то можна посипати сніг перед колесами сіллю, що створить додаткове зчеплення і дозволить виїхати.

Як бачите, підготувати машину до зими не так вже й складно – необхідно просто врахувати певні аспекти, які можуть мати значення в холодну зимовий час. І не забувайте про народну мудрість, що готувати сани краще все-таки влітку – процес підготовки до зимового сезону потрібно здійснювати у оптимальний для цього час, не чекаючи настання холодів.

Написати коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов’язкові поля позначені *.